Kies een andere taal om inhoud voor uw locatie te zien:
18.04.2024

Efficiënt, snel en betrouwbaar: service voor geautomatiseerde voertuigen

STILL ontwikkelt nieuw, digitaal serviceconcept voor geautomatiseerde transportsystemen

Hamburg, april 2024 - STILL bouwt haar serviceconcept systematisch uit en biedt binnenkort een snelle en flexibele service ter plaatse voor geautomatiseerde trucks. Naast het uitgebreide servicenetwerk en de expertise van de STILL servicetechnici dragen een nieuw digitaal serviceconcept en vooral het gebruik van gestandaardiseerde componenten bij aan de uitbreiding. Verder staat de centrale onderdelenvoorziening van STILL garant voor een hoge beschikbaarheid van onderdelen in de automatiseringssector. Met haar slimme, digitale serviceconcept zet STILL andermaal nieuwe maatstaven in de industrie.

De vraag naar automatiseringsoplossingen groeit en bedrijven zijn in toenemende mate afhankelijk van efficiënte oplossingen - om efficiënter te kunnen werken, een gebrek aan geschoolde arbeidskrachten op te vangen en de wereldwijde concurrentie aan te gaan. Maar zelfs de beste automatisering vraagt om regelmatig onderhoud en service. Hierbij bieden de ervaren automatiseringsexperts van STILL uitkomst. Dankzij de geïndustrialiseerde productie en gestandaardiseerde componenten kan STILL een breed portfolio geautomatiseerde voertuigen aanbieden met korte levertijden en een breed scala aan klantspecifieke uitrustingsopties. Tegelijkertijd wordt de snelheid en flexibiliteit van de service voor automatiseringsoplossingen verder verbeterd. “Bij hun keuze voor de juiste partner is de efficiëntie van onze systemen cruciaal voor veel van onze klanten”, weet Florian Heydenreich, Executive Vice President Sales & Service STILL EMEA. “Een maximale beschikbaarheid van onze producten voor klanten heeft dan ook een hoge prioriteit, bijvoorbeeld door een snelle en flexibele service. Onze klanten waarderen al jaren onze uitstekende servicekwaliteit voor manuele trucks. Nu kunnen we dezelfde hoge standaard garanderen voor onze eerste geautomatiseerde oplossingen.”

Het nieuwe concept is gebaseerd op het industrialiseren van zowel onderdelen als serviceprocessen. De behandeling van geautomatiseerde voertuigen is daardoor vergelijkbaar met die van productievoertuigen. Dankzij de standaardisering van onderdelen en productie kunnen bijna alle reserveonderdelen binnen zeer korte tijd besteld worden bij het centrale onderdelenmagazijn van STILL.

Digitale twins en tool voor interne kwaliteitsborging versnellen service voor geautomatiseerde voertuigen

STILL creëert een zogenaamde digitale twin voor elke geautomatiseerde truck in haar eigen cloud. Als een softwareonderdeel moet worden vervangen, bijvoorbeeld bij een storing, kunnen STILL servicetechnici snel en eenvoudig nieuwe hardware configureren met een back-up uit die cloud en deze direct op locatie installeren. Vergeleken met eerdere processen - waar hardware moest worden besteld, centraal moest worden geconfigureerd en vervolgens bij de klant moest worden geïnstalleerd - verhoogt het nieuwe STILL serviceconcept de beschikbaarheid van de trucks aanzienlijk. Een ander voordeel van het nieuwe, digitale serviceconcept is de integratie van de geautomatiseerde oplossingen in de interne kwaliteitsborgingstool. Hier worden alle serviceprocessen op een gestandaardiseerde manier gedocumenteerd en geëvalueerd. Zo worden service-ervaringen van klanten opgenomen in het continue productoptimalisatieproces.

Betrouwbaar en persoonlijk: het complete servicenetwerk van STILL

Het digitale serviceconcept beïnvloedt ook het directe klantcontact positief - dankzij standaardisering, een gekwalificeerd trainingsconcept en een sterk, landelijk netwerk van servicemonteurs. Alle servicemedewerkers krijgen een grondige training in alle producten die in hun regio worden verkocht en kunnen deze configureren, implementeren, onderhouden en - indien nodig - repareren. Dat geldt dus ook voor geautomatiseerde trucks. Dit verhoogt niet alleen de service snelheid van STILL, maar versterkt ook het vertrouwen van de klant in het merk. “Met ons smart service concept en de digitale twin voor onze geautomatiseerde trucks zetten we een nieuwe standaard voor snelle en flexibele service”, vat Heydenreich de voordelen samen. “Nu is het tijd om die standaard stap voor stap uit te breiden naar ons hele automatiseringsportfolio.”

Op de LogiMAT, eerder dit jaar in Stuttgart, presenteerde STILL de nieuwe EXV iGo stapelaar met digitaal serviceconcept en konden bezoekers de eerste indrukken opdoen.